خانه بیانیه نامه سخنگوی تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان به دبیر جبهه متحد کرد

نامه سخنگوی تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان به دبیر جبهه متحد کرد

جناب دکتر رحیم فرهمند
دبیرکل محترم جبهه متحد کرد
شورای محترم رهبری جبهه متحد کرد
بیانیه آن جبهه در خصوص دیدار دبیر کل و شورای رهبری جبهه متحد کرد با آقای علی یونسی مشاور ریاست جهوری در امور اقلیت های قومی و مذهبی (متذکر می شود که کلمه اقلیت های قومی در ایران در تضاد کامل با اندیشه های حرکت ملی و تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان می باشد) در رسانه های مختلف انتشار یافت.
متاسفانه متن و کلمات مورد استفاده در این بیانیه که معرف باورهای جبهه متحد کرد می باشد، بار دیگر سبب پدید آمدن موجی از نگرانی و اعتراض در بین قاطبه ملت ترک آزربایجان و جریان حرکت ملی آزربایجان شد. قریب به صد سال می باشد که حاکمان سیاسی ایران در نظام پهلوی و نظام جهوری اسلامی ایران با حمایت تئوریسن های ناسیونالیسم فارس برای نیل به سیاست های کنترل و سرکوب ملل غیر فارس ساکن در ایران تلاش گسترده ای را برای ایجاد اختلاف بین ملل غیر فارس آغاز کرده اند.
مقامات عالیه دولتی در نظام سابق و کنونی ایران در این راستا با به کار گرفتن انواع ترفند ها از جمله ایجاد اختلافات با تقسیمات هدفدار استانی،
ایجاد رقابت های کذایی بین ملل غیر فارس از جمله ملت ترک و ملت کرد، تغییر ترکیب جمعیتی در سرزمین های ملل غیر فارس و…. توانسته اند که تا حدود زیادی به نیات خود برسند. با توجه به سابقه درخشان انقلابات ضد استبدادی و آزادی خواهانه ملت ترک آزربایجان و ملت کرد، مسئولین دولتی ایران در سیستم حکومتی سابق و کنونی با بهانه قرار دادن حفظ تمامیت ارضی ایران و تحکیم تسلط تک نژادی (نژاد فارس حاکم) در ایران پروژه تقابل دو ملت ترک و کرد را به اجرا گذاردند.
علیرغم همزیستی مسالمت آمیز انسان ترک و انسان کرد، با کمال هزاران افسوس قسمتی از نخبگان و سیاستمداران ملت کرد دانسته و یا ندانسته
در تله پروژه یاد شده افتاده و در حالی که تحت تاثیر تحولات سیاسی منطقه قرار گرفته اند به نوعی جاده صاف کن سیاست های ضد آزربایجانی نظام های سیاسی حاکم بر تهران شده اند. شما بهتر از هر کسی می دانید که ملت ترک آزربایجان، اندیشمندان و مبارزان آزربایجانی همواره در صف نخست انقلابات ضد استبدای بوده و هستند و این آرامش را ناسیونالیست های فارس گرا گرفته و مرتجعین نژادپرست تهران نشین با هر وسیله ممکن در صدصد نابودی جنبش آزادیخواهانه ملت ترک و مطالبات ملی آن می باشند زیرا می دانند پس از نابود کردن جنبش ملی آزربایجان از بین بردن سایر جنبش های ملی در ایران از جمله جنبش هویت طلبانه ملت کرد بسیار آسان تر خواهد بود.
اما علیرغم روشنگری ها و افشاگری های جنش ملی آزربایجان متاسفانه برخی از افراطیون کرد با اقدامات و گفتار های نسنجیده خود آب بر
آسیاب دشمنان ملل غیر فارس می ریزند که بیانیه منتشره از طرف آن جبهه نیز در ردیف این گونه اقدامات قرار می گیرد.

جناب دکتر رحیم فرهمند
هر ملت در در هر گوشه از جهان هستی دارای خطوط قرمز خود می باشد و نقض آن خطوط قرمز موجب عکس العمل شدید آن ملت می گردد که در برخی از آنها سبب خونریزی و کشتار انسان های بی گناه می شود. ملت ترک آزربایجان نیز از این اصل مستثنا نبوده و تاریخ گواه آن می باشد که ملت ترک آزربایجان در حالی که سعی کرده که حقوق همسایگان خود را محترم بشمارد با چنگ و دندان از اراضی تاریخی، منابع طبیعی، زبان و هویت ملی خود محافظت نماید چنانکه امروزه نیز صدها زن و مرد ترک آزربایجانی برای دفاع از منیت و هویت ملی خود متحمل زندان ها و شکنجه ها شده و شهدایی نیز تقدیم این راه نموده است.
دولت جمهوری اسلامی ایران نیز در تداوم سیاست های نژاپرستانه نظام پهلوی شدید ترین سرکوب و تبعیض ها را علیه ملت ترک آزربایجان به اجرا گذارده است و در بخشی از سیاست امحا نژادی سرزمین آزربایجان نابودی منابع طبیعی همچو خشکاندن عمدی دریاچه اورمیه و تغییر تقسمات ارضی و جمعیتی آزربایجان را اجرا می کند که ایجاد تقابل از طریق تحریک اقلیت کرد ساکن در غرب آزربایجان از جمله این سیاست ناپاک می باشد.
با اینکه در مقاطعی از تاریخ برخی شخصیت های مزدور با تحریک بیگانگان دست به قتل و غارت و ایجاد نا امنی در منطقه کرده اند اما قرن هاست که اقلیت کرد ساکن در اراضی تاریخی آزربایجان مهمان ملت ترک آزربایجان بوده و با آزادی کامل مذهبی، زبانی و اقتصادی زندگی خود ادامه می دهد. تاکنون هیچ انسان و خانواده کرد در هیچ شهر آزربایجان از طرف مردم آزربایجان مورد آزار و آذیت و هتک حرمت واقع نشده و در صورت تحمیل هر گونه ظلم اولین مدافع او انسان ترک بوده است.
بدبختانه باز شاهد هستیم که دست های ناپاک داخلی وخارجی توطئه تقابل ملت ترک و اقلیت کرد ساکن در غرب آزربایجان با شیوه های مختلف تداوم می بخشد و باز شاهد هستیم که کسانی از سیاسیون کرد در تله دشمنان دو ملت ترک و کرد افتاده و خطوط قرمز ملت ترک آزربایجان را زیر پا می گذارند.
اگر آقای علی یونسی در جایگاه نماینده و مجری پروژه تقابل دو ملت کلمات تفرقه آمیزی را به زبان می آورد شما چرا انگشت بر احساسات ملت ترک آزربایجان می گذارید و در بیانیه تحلیلی خود مواضع ضد آزربایجانی منتشرمی سازید؟

دبیر کل محترم جبهه متحد کرد
غرب آزربایجان سال هاست که قربانی تروریسم می باشد و شما بهتر می دانید که در هر دوره از تاریخ متجاوزین به غرب آزربایجان پاسخ مناسب را از ملت ترک آزربایجان دریافت کرده است. شما به عنوان نخبه و روشنفکر و سیاستمدار ملت کرد به جای مد نظر قرار دادن منافع مشترک دو ملت ترک و کرد در مقابل دشمنی مشترک بد تر از طراحان اختلافات بنزین بر آتش ریخته و ادعاهایی مطرح می کنید که احساسات
و خطوط قرمز ملت ترک آزربایجان را خدشه دار می کند.
حرکت ملی آزربایجان به عنوان جنبش دینامیک و محرک ملت ترک آزربایجان و تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان به عنوان بخشی از این حرکت در طول سال های گذشته در حالی که به گسترش سیاست های مغرضانه تغییر ترکیب جمعیتی و تقسمات ارضی غرب آزربایجان توسط مجریان پروژه تقابل دو ملت اعتراض کرده است به جد از حقوق انسانی و شهروندی اقلیت کرد ساکن در مناطق غربی آزربایجان مدافعه نموده است.
تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان در تحلیل های خود بارها تاکید کرده است که در راستای اصل آزادی خواهی حرکت ملی آزربایجان که از اصول بنیادین جنبشهای آزربایجان از مشروطه تا کنون بوده است پس از کسب حق تعیین سرنوشت ملی – ملت ترک آزربایجان تمامی اقلیتهای دینی وقومی ساکن در اراضی تاریخی آزربایجان از حقوق کامل شهروندی و اجتماعی برخوردار خواهد بود که بدون شک اقلیت کرد نیز نمی تواند از این قاعده مستثنی باشد.
اما متذکر می شویم تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان و تشکل ها و کمیته های زیر مجموعه آن کوچکترین مسامحه ای بر سر اراضی تاریخی در هر بخش آزربایجان نداشته و با شیوه های مناسب در مقابل توطئه دشمنان تمامیت ارضی آزربایجان خواهد ایستاد. انتظار می رود جبهه متحد کرد که نمایندگی بخشی از ملت کرد را یدک می کشد با تجدید نظر در افکار و اندیشه های خویش در بیانیه های منتشره خود احتیاط لازم را داشته باشد تا به ابزار سرکوب همسایگان و ملل غیر فارس نشده و منافع ملت کرد را با اقدامات و کلمات نسیجیده و نادرست به خطر نیدازد.

بابک چلبیانلی
سخنگوی تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان
۱۲/۱۰/۱۳۹۳