خانه اخبار تشکر و قدردانی سخنگوی تشکیلات مقاومت ملی آزربایحان از مردم و جوانان...

تشکر و قدردانی سخنگوی تشکیلات مقاومت ملی آزربایحان از مردم و جوانان قهرمان تبریز

دیروز چهارشنبه سی ام اردیبهشت ۱۳۹۴شهر اولین ها٬ تبریز تاریخ ساز بار دیگر اولین بودن خود را با دادن «کارت قرمز» را به رئیس جمهوری ایران به رخ کشید.

فعالین حرکت ملی آزربایجان و اقشار مختلف مردم قهرمان تبریز همزمان با سفر روحانی به تبریز در اعتراض به اقدامات ضد آزربایجانی رژیم٬ با راه اندازی «کمپین کارت قرمز» بنام عدالت و اعاده حقوق پایمال شده آزربایجان و تیم محبوب تراختور و اعتراض به عدم احقاق وعده های انتخابی آقای روحانی خصوصا دریاچه اورمیه در حرکت نمادین و کاملا مدنی با بالا بردن کارت قرمز رنگ اعتراض خود را به رئیس دولت ایران اعلام داشتند.

حضور پر رنگ دختران و  شیر زنان تبریزی در اعتراضات جلوه خاصی داشت دختران آزربایجان با مچبندهای قرمز ٬ کارتهای قرمز رنگ خود را به رئیس جمهوری ایران نشان دادند.

جوانان غیور و هوشیار فرزندان ستارخانها و باقرخانها٬ فرزندان مکتب تربیت ها و هئیت ها  دیروز یکصدا بر علیه تبعیض و نژادپرستی فریاد زدند.

دولتیون که جهت خوش خدمتی به رئیس شان بچه مدرسه ها را به استادیوم جمع کرده بوند اما فرزندان کوچک آزربایجان با شعار « تورک دیلنده مدرسه اولمالیدر هرکسه» همگان را متحیر کرد.

در کمپین اعتراضی کارت قرمز اقشار مختلف مردم و تمامی طیفهای حرکت ملی آزربایحان یکصدا در کمال صمیمیت و یکدلی حق را فریاد زدند. آنچه دیروز در باغشمال و خیابانهای تبریز اتفاق افتاد. همت و غیرت ناسیونالیستهای جوان تورکان آزربایجانی بود که سالهاست در معرض ظلم و ستم و کین پان فارسها در تمامی زمینه ها بودند.

ذهنیت پانفارسی نزیدک به یک قرن است که در ایران با به یغما گرفتن هستی و دارای ملل غیر فارس بالاخص تورکان آزربایجان بی رحمانه کمر به همت نیستی آنها بسته است. چرخهای آسیملاسیون پان فارسی تلاش دارد هویت ملل غیر فارس را با توسل به امکانات و قوه قهریه حکومتی از بین برده و هویت ساختگی ایرانی – پارسی را جایگزین سازد.

تورکان آزربایجان و جوانان به خویشتن برگشته تبریز« قوجامان» دیروز به کلیت ایرانیت رژیم ایران کارت قرمز دادند٬ یعنی دیگر رژیم ایران حق بازی در زمین آزربایجان را ندارد.

اعتراض ما٬ مقاومت ما مبارزه ما در عین صلابت و قدرت غرور آفرین بود جوانان آزربایجان مبارزه نویی را در تاریخ ثبت کردند. مطمنا شیوه منحصر بفرد مبارزات جوانان آزربایجان جنوبی روزی در جهان تدریس خواهد شد.

در این میان فرصت طلبان و جناح های درگیر درون حکومتی که قصد داشتند از «کمپین کارت قرمز» آزربایجانیان به نفع خود سو استفاده نمایند. همدلی٬ هشیاری و اقتدار فعالین حرکت ملی آزربایجان نفشه آنها را عقیم گذاشت.حضور شجاعانه جوان و فعالین ملی موجودیت حرکت ملی را به رخ همگان کشید. همانطور که تیم محبوب تراختور فوتبال ایران را از دو قطبی خارج کرد و بعنوان موج سوم فوتبال وجود خود را تثبیت کرد. حرکت ملی آزربایجان نیز قامی استوار برای تبدیل شدن به  قدرت سوم در ایران می گذارد.

 لذا بعنوان یک فعال کوچک از خانواده بزرگ حرکت ملی آزربایجان بر خود وظیفه دانستم از تک تک فعالین٬جوانان و مردم شجاع و تاریخ ساز تبریز بزرگ٬مرکز آزربایجان عزیزمان که دیروز شجاعانه در برابر رژیم قدار و ظالم از هستی آزربایجان٬ از کرامت انسان آزربایحانی از حقوق ملتمان دفاع کردند صمیمانه تقدیر و تشکر نماییم.

یاشاسین آزربایجان  گله جک بیزیمدیر

بابک چلبیانلی
سخنگوی تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان (دیرنیش)

واشنگتن – آمریکا

۱۳۹۴/۰۲/۳۱