خانه اخبار بیانیه تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان حول حوادث تروریستی در جمهوری ترکیه و...

بیانیه تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان حول حوادث تروریستی در جمهوری ترکیه و تاثیرات آن در آزربایجان جنوبی

ملت ترک آزربایجان؛

فعالین حرکت ملی آزربایجان؛

حوادث ناخوشایند چند ماه اخیر جمهوری ترکیه و تحرکات تروریستی سازمان تروریستی و جنایتکار پ ک ک در شهرهای مختلف جمهوری ترکیه و تاثیرات منفی آن در منطقه  همچنین تحرکات غیر قابل قبول گروه تروریستی پژاک در غرب آزربایجان و حمایت های مافیای سیاسی – مالی – فرهنگی هوادار این گروه های تروریستی در شهرها و دانشگاه های غرب آزربایجان موجی از نگرانی و ناراحتی را در بین ملت ترک آزربایجان جنوبی را فراهم آورده است.

گروه تروریستی پ ک ک که از بدو تأسیس به عنوان یک پروژه بلند مدت کانونهای قدرت جهانی بر علیه ترکیه و ملل مسلمان خاورمیانه مورد حمایت قرار گرفته است و در مقیاس منطقه ای به فراخور شرایط از طرف کشورهای روسیه – ایران – ارمنستان – سوریه بر علیه جمهوری ترکیه مورد بهره برداری قرار گرفته است در حال حاضر به عنوان مهره ای برای اسقاط پروژه آشتی ملی در ترکیه عمل می کند و عملیاتهای تروریستی آن نیز در این راستا می باشد.

چنانچه در راستای همین سیاست تروریست های شاخه سوری پ ک ک موسوم به پ ی د با حمایت ارتش اسد و به بهانه مبارزه با تروریست های داعش سیاست تجرید ترکمن های سوریه از ترکیه و محاصره ترکیه را پیش می برد که در این جهت از اشغال اراضی متعلق به ترکمن ها، کشتار ترکمن های سوریه و تصفیه نژادی در این منطقه ابایی ندارد.

همزمان با این حوادث دردناک تروریست های شاخه ایرانی سازمان تروریستی پ ک ک  اهدافی را در منطقه غرب آزربایجان مورد حمله قرار داده و به نام مبارزه با جمهوری اسلامی ایران سربازان و افسران و پلیس های آزربایجانی را هدف می گیرد که در عمل نه تنها هیچ ضرری به جمهوری اسلامی نمی رساند و هزینه را بر مردم ترک منطقه تحمیل می کند بلکه بهانه لازم برای تهران برا ی انواع مانورها در منطقه را بدست می دهد.

این جنایات در حالی صورت می گیرد که محافل سیاسی – مالی – فرهنگی – دانشجویی هوادار تروریسم در شهرها و دانشگاه های غرب آزربایجان با رهبری مافیای هوادار تروریسم جولان داده و در مقابل چشم مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ایران جوانان اغفال شده اقلیت مهاجر کرد را برای جنگ افروزی در جمهوری ترکیه و سوریه بسیج می کنند.

جالب ترین نکته این حوادث نیز حضور کادر رهبری پ ک ک در قرارگاه ها و خانه های امن سازمان های امنیتی در ایران و سوریه بعد از حملات ارتش ترکیه به قندیل می باشد.

دولت ایران که سال های طولانی از پ ک ک به عنوان مزدوری در مقابل ترکیه و مخالفین کرد خود و جنبش آزادیخواهی ترک های آزربایجان جنوبی استفاده کرده از قربانی شدن سربازان و افسران ترک زبان خود در نیروی انتظامی و سپاه چشم پوشی می کند تا سیاست خارجی خود را یک قدم پیش ببرد. اما این سیاست کثیف بزرگترین ضربه روحی را به پیکره ملت ترک آزربایجان جنوبی وارد کرده و اعتماد ملت ترک آزربایجان از سیاسیون فارس گرای تهران نشین سلب کرده و اراده ملت ترک آزربایجان برای دفاع از اراضی تاریخی خود در غرب آزربایجان را مستحکمتر کرده است.

ملت ترک آزربایجان؛

فعالین حرکت ملی آزربایجان جنوبی؛

حوادث دردناک منطقه نتیجه سیاستهای بلند مدت مراکز قدرت اقتصادی و سیاسی برای استعمار و تحت یوغ کشیدن ملل شرق و خصوصا خاورمیانه می باشد که گاه در کسوت حکومتهای دیکتاتوری و گاه در کسوت سازمانهای تروریستی ظهور میکند ولی در اصل همگی به یک هدف خدمت می کنند؛ ادامه حاکمیت نا محسوس و عمیق این مراکز بر ثروتها و بازارهای منطقه! القاعده، پ ک ک و داعش نیز از این اصل مستثنی نیستند. چنانچه با نیم نگاهی به کارکرد این سازمانها می توان دید که هیچ دست آوردی نداشته اند جز به انحطاط کشیدن و فراهم کردن زمینه سرکوب خونین حرکتهای مردمی ملل خاورمیانه!

از اواسط دولت ترک قاجاریه و با نفوذ جنبش ناسیونالیستی – مذهبی  فارس گرای شعوبیه در پیکره دولت ترک قاجاریه که تحت تاثیر میسیونرهای اروپایی عوامل خارجی بودند خنجر خیانت بر پیکره دومین دولت قدرتمند ترک جهان اسلام وارد و زمینه پوسیدگی و نابودی دولت ترک قاجاریه را فراهم آورند تا ترسیم نقشه خاورمیانه نفت خیر به سهولت انجام پذیرفته و کمپانی های نفتی و ماسون ها به اهداف استعماری خود برسند. میسیونرهای اروپایی و ماسون های دینی به خوبی می دانستند در صورت اتحاد و قدرت گرفتن دو دولت ترک عثمانی و قاجار دیگر در منطقه برای آنان جایی وجود ندارد. لذا برای واژگونی حکومت قاجار مزدوران جنبش ناسیونالیستی – مذهبی فارس گرای شعوبیه رل بسیار اساسی در خوش خدمتی به میسیونرهای اروپایی و ماسون های دینی را بازی کردند.

امروز همین مراکز می دانند تنها ملتی که با اتحاد و پتانسیل قدرت گیری خود می تواند تمامی نقشه های آنان را بر آب کند ملت ترک است. لذا تمامی نیروی خود را برای خنثی سازی نیروی ترک منطقه در ترکیه، آزربایجان (جنوبی و شمالی)، عراق و سوریه به کار بسته اند.

در حال حاضر نیز به باور تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان حوادث سوریه و حمایت از رژیم جنایت کار بشار اسد و قتل عام انسان های بی گناه در عراق و اقدامات تروریستی در جمهوری ترکیه و منطقه غرب آزربایجان  به دست مزدورانی چون داعش – پ ک ک – پ ی د – پژاک  خارج از منافع  و اراده کشورهای قدرتمند امپرالیستی و بازیگران تحت امرشان در پایتخت های کشورهای منطقه نبوده و تداوم سیاست انتقام و سیطره بر ملل خاور میانه می باشد.

ملت ترک آزربایجان؛

فعالین حرکت ملی آزربایجان؛

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان جنوبی با اعلام انزجار از اقدامات گروه های تروریستی پ ک ک و زیر مجموعه هایش در ایران و سوریه و گروه ضد انسانی داعش این حوادث را کاملا طراحی و کنترل شده ارزیابی و جنایت های این تروریست ها را به شدت محکوم می نماید.

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان ضمن همدردی با خانواده قربانیان تروریسم خصوصاً در آزربایجان جنوبی برای خانواده این شهیدان آرزوی صبر و شکیبایی می نماید.

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان ضمن هشدار دوباره به سران مزدور گروه های تروریستی پ ک ک – پژاک – پ ی د اعلام می دارد که سیاست های مزدورانه آنها و قتل و جنایت علیه انسان های بی گناه توسط این گروه ها نتیجه ای جز کاشتن نفرت و کینه و ریختن سم نابودی به منافع و مصالح ملل و خلق های منطقه من جمله خلق مظلوم و ستم کشیده کرد ندارد. همچنانکه ملت ترک آزربایجان با این گونه ارعاب ها  تهدیدها میدان را برای گروه های تروریستی خالی نخواهد کرد و با تمامی امکان هایش از وجب به وجب اراضی تاریخی خود دفاع خواهد کرد.

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان بار دیگر همه مسئولین دولتی ترک زبان در بدنه سیاسی و امنیتی دولت ایران را به بیداری و هوشیاری فرا خوانده و اعلام می دارد که وابستگان لژیون های خارجی و جنبش ناسیونالیستی – مذهبی فارس گرای شعوبیه ملت ترک آزربایجان و سرزمین مادری آنها را همچو گوشت قربانی هدف تروریست های مسلح کرده اند تا اهداف منطقه ای خود را پیش برند. ما به این خواهران و برادران خود می گوئیم به عنوان فرزندان این ملت در پیکره نظام حاکم اگر اندکی وجدان داشته باشند نه به خاطر بازیهای پست بدخواهان آزربایجان بلکه به خاطر سرزمین مادری و ملت خود وظیفه شان را به انجام برسانند.

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان در پایان همچنین همه فعالین حرکت ملی آزربایجان را به هوشیاری فرا خوانده و اعلام می دارد با تمام توان تشکیلاتی و هسته های مقاومت ملی خود در همه نقاط آزربایجان جنوبی و خارج از کشور مجادله خود را با عناصر و گروه های تروریستی ادامه داده و وظیفه خود را در دفاع از اراضی تاریخی خود تا آخرین قطره خون به انجام خواهد رساند.

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان

آزربایجان جنوبی

۲۶ مرداد ۱۳۹۴