خانه اخبار بیانیه تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان در محکومیت توهین شنیع تلویزیون دولتی ایران...

بیانیه تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان در محکومیت توهین شنیع تلویزیون دولتی ایران به ملت ترک آزربایجان

بیانیه تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان در محکومیت توهین شنیع تلویزیون دولتی ایران به ملت ترک آزربایجان

ملت ترک آزربایجان،

وجدانهای بیدار و انسانهای آزاده،

متاسفانه هر روز که می گذرد نمونه ای دیگر از نژادپرستی کور و دیگرستیزی بیمارگونه حاکم بر فضای ذهنی و عینی کشور ایران را شاهد هستیم. هفته ای و ماهی نیست که رسانه ها و شبکه های اجتماعی با نمونه ای از توهین های قومی و نژادی که متاسفانه غالباً اقوام و ملل تحت ستم در ایران قربانی آن هستند به تلاطم درنیاید. و البته جای تامل بسیار است که این اقدامات مشمئزکننده نه تنها در میان مردم عادی فارس زبان بلکه در رادیو و تلویزیون و رسانه های دولتی ایران پخش می شود که به نوبه خود نشانگر نفوذ نژادپرستی و دیگرستیزی نهادینه به بالاترین سطوح دولتی و حکومتی می باشد.

آخرین نمونه این نژاد پرستی عریان برنامه به اصلاح طنز فیتیله است که در تاریخ ۹۴/۰۸/۱۵ از شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد. مضمون این برنامه به قدری زننده و مشمئزکننده است که زبان در وصف آن قاصر است. بی تردید و بی شبهه این برنامه نمونه بارز و مصداق نژادپرستی عریان علیه ملت ترک آزربایجان است. ملتی که نزدیک به یک سده است قربانی نژادپرستی و قتل عام هویتی سازمان یافته در ایران است.

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان ضمن محکومیت و تقبیح چنین اقدامات ضد انسانی و ضد حقوقی رسانه های دولتی ایران، خواهان تنبیه و مجازات هرچه سریعتر عوامل این توهین آشکار و عذرخواهی رسمی دولت آقای روحانی از ملت آزربایجان می باشد.

همچنین تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان حق تجمعات مردمی مدنی و بدور از خشونت برای اعتراض علیه برنامه های نژادپرستانه دنباله دار صدا و سیمای ایران را برای ملت آزربایجان محفوظ می داند.

 

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان

۱۶ ۰۸ ۱۳۹۴